Search This Blog

Tuesday, August 2, 2016




♨️နိဗၺာန္ကလဲ ဒီမိုကေရစီလိုပါပဲလား♨️
♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️

{ဒီလိုဆို..နိဗၺာန္ကလဲ ဒီမိုကေရစီလိုပါပဲလား၊
"ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာ"လုပ္ေနလို႔လဲမရနိဳင္၊
"အစာငတ္ခံဆႏၵျပ"ေနရံုနဲ႔လဲ မရနိဳင္ဘူးေပါ့}တဲ့။
                                      (လူငယ္ေလးတစ္ဦး)
ဒီေခတ္လူငယ္ေတြကို ေလွ်ာ့တြက္လို႔ မရဘူး။

("ေလွ်ာ့မတြက္ဘဲ သူတို႔ေျပာတာလက္ခံလိုက္ပါ"လို႔ ဆိုခ်င္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊
ဘယ္ကိစၥမဆို ကိုယ္ေတြတုန္းက မစဥ္းစားခဲ့မိတာေတြကို
သူတို႔က ေဖာက္ၿပီး ျမင္တတ္,ေတြးတတ္ထာကို
အေလးထား အသိအမွတ္ျပဳေပးရမယ္-လို႔ေျပာခ်င္တာပါ။)

မေန႔ညက "အာဇာနည္တို႔ လာရာလမ္း"အေၾကာင္းေဟာေတာ့-
ဘုရားအေလာင္း ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ အစြန္းတရားႏွစ္ပါးကို
ရွင္းျပရတယ္။

ပထမ-"ကာမသုခလႅိကာနဳေယာဂ"ဆိုတာ
"အဝိဇၨာ,တဏွာ ေဒြမူလ"ဆိုတဲ့အတိုင္း သံသရာအစကတည္းက လက္ခံက်င့္သံုးခဲ့တဲ့
"မေျပာင္း မလဲ ရပ္ေနတဲ့အစြန္းတရား"ႀကီးျဖစ္လို႔
"တရားေသႀကီး"ျဖစ္တယ္၊
ဘဝကို တိုးတက္ေျပာင္းလဲေအာင္မစြမ္းေဆာင္နိဳင္ဘဲ
ၾကာေလနစ္ေလျဖစ္တတ္လို႔-
"ရပ္ေနရင္ နစ္မယ္"လို႔ ဆိုရတဲ့အေၾကာင္း..။

အေလာင္းေတာ္ဟာ "ကပိလဝတ္"နန္းေတာ္ကို ေၾကာခိုင္းခဲ့ၿပီး
"ဥ႐ုေဝလ"ေတာေရာက္တဲ့အခါ အရင့္အရင္က ၿမိဳ႕ရြာစြန္႔ခြာခဲသူတို႔ထံုးစံအတိုင္း "ၿမိဳ႕ရြာဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္ေရး"အက်င့္ကို လိုက္က်င့္တယ္။
ၿမိဳ႕ရြာေနသူတို႔က "ကာမသုခလႅိကာနဳေယာဂ"နဲ႔ နစ္ေနၾကတာကို ဆန္႔က်င္ၿပီး အာရံုေတြကို အစြမ္းကုန္စြန္႔ဖို႔
ႀကိဳးစာေတာ့တယ္။

"ၿမိဳ႕ရြာဝါဒ"က အာရံုငါးပါး ရွာေဖြ,သိမ္းပိုက္,ခံစားမွဳၿပိဳင္ၾကတာ။
တရားသည္ျဖစ္ေစ..,မတရားသည္ျဖစ္ေစ..
မ်ားမ်ားရွာေဖြသိမ္းပိုက္နိဳင္သူ"လူခ်မ္းသာ"ျဖစ္ထာပဲ။

"ဥ႐ုေဝလ(အာရညက)"ဝါဒကလဲ
အာရံုငါးပါးကို စြန္႔နိဳင္မွဳျခင္းၿပိဳင္ၾကတာပဲ၊
တရားသည္ျဖစ္ေစ..,မတရားသည္ျဖစ္ေစ..
မ်ားမ်ားစြန္႔နိဳင္သူက"သူေတာ္စင္"ပဲ။
လူကိုးဆယ္ရာႏွံဳံးေလာက္က ဒီလိုပဲသတ္မွတ္တယ္တဲ့၊
"လုခပမာဏိက"ေပါ့။(ပဥၥပကရဏ-၈၀)

("တရားသည္ျဖစ္ေစ"ဆိုတာက အာဠာရ,ဥဒက-တို႔လို
လူႀကီးလူေကာင္းဆန္တဲ့ ဂိုဏ္းဆရာႀကီးေတြေပါ့။
"မတရားသည္ျဖစ္ေစ"ဆိုတာက ခါးဝတ္ေတာင္မကပ္ေတာ့တဲ့ မကၡလိ-စသည္တို႔လိုဂုဏ္းဆရာႀကီးမ်ားေပါ့။)

အစြန္႔ၿပိဳင္ပြဲမွာ သူ႕ထက္ငါ စြန္႔ရင္း..စြန္႔ရင္းက
အစာငတ္ခံၾကတဲ့အဆင့္ထိ ေရာက္သြားၾကတာ၊
အစာငတ္ၿပီး"ေသေလာင္းေျမာင္းဝ"သာေရာက္သြားၾကတယ္ ၊ မေသရာတရားထူးနဲ႔က အေဝးႀကီး၊
မေသရာရွာရင္း ေသရြာပါမသြားတာေတာင္ ကံႀကီးေပလို႔။

ဒီအစြန္းတရားကေတာ့-
"ကာမာဝစရဘံုသား"ဆိုတာ-အာရံုငါးပါး ကာမဂံုတရားတို႔ရဲ႕အေထာက္အပံ့ရမွသာ သက္ရွင္ရပ္တည္နိဳင္သူမ်ား
ျဖစ္ပါလ်က္ အာရံုငါးပါးကို ႐ုန္းထြက္ကူးေျပာင္းဖို႔
ႀကိဳးစားေနၾကတာျဖစ္လို႔..
"ကူးေနသူမ်ား"လို႔ ဆိုရတယ္။
ဒုစ႐ိုက္အျပစ္မရွိလို႔ အပါယ္ဒုဂၢတိမနစ္ရေပမယ့္
သံသရာခရီးရပ္တန္႔ရာ နိဗၺာန္နဲ႔မနီးနိဳင္ဘဲ ခရီးရွည္ေမ်ာေစတဲ့အတြက္..
"ကူးေနရင္ ေမ်ာမယ္"လို႔ ဆိုရတာျဖစ္ေၾကာင္း..။

"မဇၩိမပဋိပဒါလမ္းစဥ္"ဆိုတာ အဲဒီအစြန္းတရားႏွစ္ပါးလံုးနဲ႔
လြတ္တဲ့လမ္းစဥ္ျဖစ္လို႔..ၾသဃတရဏ-သုတ္မွာ
ျမတ္စြဘုရားက..
"ငါဟာ ရပ္ၿပီးလဲမေန၊ ကူးလဲမကူးဘဲ သံသရာေရအလ်ဥ္ကိုလြန္ေျမာက္ၿပီး တစ္ဘက္ကမ္းကို ေရာက္ခဲ့တယ္"လို႔
မိန္႔ဆိုတာျဖစ္ေၾကာင္း..ရွင္းျပခဲ့တယ္။

သင္တန္းၿပီးခ်ိန္မွာ လူငယ္တစ္ဦိးက အစမွာေျပာခဲ့သလို
မွတ္ခ်က္ခ်ၿပီး
"ဒီလိုဆိုေတာ့-နိဗၺာန္ကလဲ ဒီမိုကေရစီလိုပါပဲလား၊
"ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာ"လုပ္ေနလို႔လဲမရနိဳင္၊
"အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပေနရံုနဲ႔လဲမရနိုင္ဘူးေပါ့" ေမးလိုက္တာပါ။

("ဒီေန႔လူငယ္ေတြ ဒီမိုကေရစီေရးအေပၚ အေတာ္ေလး
အာရံုစူးစိုက္လာပါေပါ့လား"ဆိုၿပီး သူ႔မွတ္ခ်က္ကို
သေဘာက်လိုက္မိလို႔ သူသိခ်င္တာကိုလဲ ရွင္းျပလိုက္ပါတယ္။)

ေအးေပါ့ကြ..မင္းမွတ္ခ်က္ခ်လိုက္သလိုပါပဲ၊
"ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာ"ရွာေနတာဟာလဲ
တကယ့္ခ်မ္းသာစစ္ကို မရနိဳင္ပါဘူး။
တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ထင္ၾကမွာေပါ့၊
"ခုေတာ့ သူတိုေတြ က်ိက်ိတက္ခ်မ္းသာေနၾကတာပဲမို႔လား"လို႕။
တကယ္ေတာ့- ေလာကခ်မ္းသာဆိုတာ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာကက ေလးစားသိမွတ္မွဳမ်ားနဲ႔ ေပါင္းစပ္မိမွ ခံစားလို႔
ရနိဳင္တာမ်ိဳးပါ။

ခုေန..ဟိုး..ဟိမဝႏၲာေတာင္ေျခမွာဆိုပါေတာ့..
စိန္ေရႊေငြရတနာေတြေရာ,ေျမေနရာေတြ,ဥယ်ာဥ္ပန္းမာလ္နဲ႔ သစ္သီးဝလံျခံႀကီးေတြ ႀကိဳက္သေလာက္ ယူလို႔ရတယ္၊
အဲဒီမွာ "မင့္မိသားစုတစ္ခုပဲ၊
ဒါမွမဟုတ္ မင္းလိုလူတစ္စုပဲ သြားယူၿပီးေနေခ်.."ဆိုရင္
မင္းသြားယူၿပီး ေပ်ာ္နိဳင္မလား။
ေလာကဂုဏ္သိန္နဲ႔စီးစိမ္ဆိုတာ သိမွတ္ေလးစားတဲ့
ပတ္ဝန္းက်င္အႀကီးအေသးအလိုက္သာ သတ္မွတ္ခံစားနိဳင္တာမို႔လား။

ဘယ္သူမွ ေလးစားသိမွတ္မွဳမရွိရင္..
"သတၱဝါ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွမရွိေတာ့တဲ့'သုညကမ႓ာ'မွာ
ရွင္ေဒဝဒတ္ 'ပေစၥကဗုဒၶါ'သြားျဖစ္ရတာထက္ပိုဆိုးတာေပါ့။
ပေစၥကဗုဒၶါ-ဆိုတာက နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ခံစားလို႔ရေသးတယ္၊
စိန္ထုပ္ႀကီးပိုက္ၿပီး တစ္ေယာက္ထည္းငိုက္ေနရသူက
ရူးေတာင္သြားနိဳင္တယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ မတရားရတဲ့စီးစိမ္နဲ႔ ခ်မ္းသာကိုခံစားဖို႔ဆိုတာ
တကယ့္ေရရွည္ေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မရနိဳင္ပါဘူး။

"ဒီလိုဆိုလဲ လံုးဝမရွာေတာ့ဘူး"ဆိုရင္လဲ
ကူးတဲ့အစြန္းနဲ႔ သြားၿငိလို႔ ခ်မ္းသာစစ္နဲ႔ ေဝးသြားမယ္၊
"ရ ၿပီးေရာ ရွာမယ္"ဆိုတာက ကပိလဝတ္ဝါဒ။
"လံုးဝ စြန္႔မယ္"ဆိုတာက ဥရုေဝလဝါဒ။

အဲဒီအစြန္းနွစ္ခုလံုးနဲ႔လြတ္ဖို႔က..
တရားသျဖင့္ ရွာနိဳင္သမွ်လဲ ရွာရမယ္၊
ရွာေဖြၿပီးရင္..
ေလာကက်ိဳး(ေလာကတၳစရိယ)
ပတ္ဝန္းက်င္က်ိဳး(ဉာတတၳစရိယ)အတြက္လဲ
 စြန္႔လႊတ္နိဳင္ရမယ္။
ကိုယ့္ စားဝတ္ေနေရး,က်န္းမာေရး(အတၱတၳစရ္ိယ)လဲ
သံုးစြဲရမယ္။
အေရးအႀကီးဆံုး သတိျပဳရမွာက..!
"ေလာကတၳစရိယ"ဟာ သူျမတ္က်င့္စဥ္(စရိယသံုးပါး)ရဲ့
အဓိကေဘာင္(စည္း)ပဲ။
ဒီေဘာင္ကိုေတာ့ လံုးဝ အေက်ာ္ရဘူး..!
ဒီစည္းကို လံုးဝ မခ်ိဳးေဖါက္ရဘူး..!

ဒီလိုဆိုရင္ "သမၼာအာဇီဝ"လဲျဖစ္၊
"စာေဂါ ပဋိနိႆေဂၢါ"ဆိုတဲ႔ နိေရာဓသစၥာတရားနဲ႔လဲ ကိုက္ညီတဲ့အတြက္..
ေလာကအရလဲ ဒီမိုကေရစီခ်မ္းသာကို ခံစားရမယ္။
ဓမၼအရလဲ "နိေရာဓသစၥာဆိုတဲ့ နိဗၺာန္ကို မုခ်ရနိဳင္မယ္..
ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ရွင္းျပလိုက္ပါတယ္။
                          အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ...!!!
၂.၈.၁၆-ဖေလာ္ရီဒါ၊USA

🏃🏻🚶🏼🎓⛑🌽🧀🌭🏌⛷🏇⛹🏋🚴🏅🎖🎗👑
ဓမၼေဘရီဆရာေတာ္


မဂၤလာပါ... လြင္ျပင္မွ ႀကဳိဆုိပါတယ္....က်ေနာ္ရဲ႕မွတ္စုေလးေတြကုိ စိတ္ဝင္စားရင္ ဖတ္ရႈ႕ႏုိင္ပါတယ္..မွတ္သားႏုိင္ပါတယ္ဗ်ာ၊ ေလ့လာေနဆဲသူမုိ႔ လုိအပ္တာမ်ား ေျပာျပေပးႏုိင္ပါတယ္၊ အကူအညီလုိအပ္ရင္လည္း ေတာင္းႏုိ္င္ပါတယ္၊ က်ေနာ္ကုိ lwinpyin5@gmail.com သုိ႕ဆက္သြယ္ႏုိင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ၀င္ေရာက္အလည္လာတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္......

No comments:

Post a Comment